Lancar,berkuasa,jimat Petrol Sehingga 30%,Produk diinsuranskan sehingga RM3 juta,enjin anda dilindungi sepenuhnya jika berlaku kerosakan disebabkan penggunaan produk ini & PERCUMA! insurans kemalangan diri(PA) bernilai RM10,000 - RM200,000 untuk pembelian minyak enjin GB7000,GB9000 & DIESEL K









  • Blockquote

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Duis non justo nec auge

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

  • Vicaris Vacanti Vestibulum

    Mauris eu wisi. Ut ante ui, aliquet neccon non, accumsan sit amet, lectus. Mauris et mauris duis sed assa id mauris.

Kesan Ombak Ganas Dungun

Monday, 26 December 2011 2 comments

Assalamu'alaikum, berita tergempar jeng... jeng... akibat ombak ganas yang melanda di Pantai Teluk Lipat Dungun Terengganu telah menyebabkan berlakunya kejadiaan jalan dan tanah runtuh di sepanjang pantai tersebut terutamanya di hadapan Taman Selera dan Sekolah Agama IMTIAZ, khabarnya kejadian berlaku pada waktu malam 24 Dis 2011. Berita ini juga menjadikan berita gembira kepada para-para kontraktor, aaa lepas habis musim tengkujuh ni makan besar lah dia orang, siapa-siapa yang bergelar kontraktor tu cepat-cepat la rebut tender projek ni nanti.

Untuk pengetahuan, kejadian air pasang dan ombak besar yang melanda sebahagian pantai di daerah Dungun ini adalah antara yang paling terburuk pernah berlaku sejak 50 tahun lalu.
27 Dis 2011

Tengkujuh Pantai Timur

Thursday, 22 December 2011 0 comments


Lokasi Pantai Teluk Lipat Dungun Terengganu. Sepertimana sedia maklum, negara kita pada kebiasaannya akan mula menghadapi musim tengkujuh sekitar pertengahan November dan akan berakhir pada Mac tahun berikutnya. Angin Monsun Timur Laut yang membawa hujan akan bertumpu ke negeri-negeri di pantai timur seperti Kelantan dan Terengganu, dan kemudian beredar ke selatan seperti Pahang dan Johor.

Ketika itu, negeri-negeri di pantai timur akan menerima hujan berterusan manakala di pantai barat pula akan menerima hujan dan ribut petir. Musim tengkujuh yang berterusan biasanya akan membawa kesan negatif kepada alam sekitar seperti banjir, tanah runtuh dan sebagainya. Malangnya bagi penduduk yang tinggal berhampiran pantai kebiasaannya akan mengalami bencana kehancuran rumah yang disebabkan oleh pukulan ombak besar.

Jom Baca Al-Qur'an

Sunday, 4 December 2011 0 comments

Hobin Jang Hobin Menang, Kecewa

Monday, 31 October 2011 3 comments

Penyokong-penyokong setia Terengganu di Stadium Shah Alam semasa aksi perlawanan akhir Piala Malaysia sekaligus berakhir dengan hampa dan kekecewaan apabila kalah dengan skuad Hobin Jang Hobin 2-1, GerrrRRRR marah! dan kecewa pun ada ni, terutamanya kepada penjaga gol skuad Peteh Ganu Peteh, adoi... macam mana laa bleh terlepas bola macam tu, nasib... nasib...

Tetapi apa pun ada betulnya juga sememangnya skuad Negeri Sembilan layak menang kerana majoritinya mereka yang menguasai perlawanan dari awal sehingga penamat, dan mungkin ini lah ganjaran kemenangan buat Negeri Sembilan atas usaha mereka yang lebih, tahniah diucapkan kepada skuad Hobin Jang Hobin walaupun hati ini berasa sedih adoi...

Jaringan kemenangan skuad Hobin Jang Hobin berpunca melalui hantaran silang Shukor Adan dari sebelah kanan yang bertukar hantaran dengan Shahurain Abu Samah, Hairuddin melepaskan sepakan gunting yang cantik tepat ke penjuru kanan gawang tanpa dapat dijangkau oleh Sharbinee.

Sebelum itu, Negeri Sembilan menyamakan kedudukan hasil jaringan S.Kunalan (minit ke-81). Bertambah manis Hai O, pemain yang berasal dari Setiu, Terengganu itu turut dinobatkan sebagai Pemain Terbaik perlawanan akhir, ini merupakan gol ketiga berturut-turut buat pemain berusia 32 tahun dalam aksi perlawanan akhir Piala Malaysia.

Tranung Hanelang

Sunday, 23 October 2011 0 comments

Pemain Terengganu meraikan jaringan gol kedua pasukan menentang Selangor malam tadi yang disumbat Mohd Ashaari Samsudin (kiri). - Foto Makhzan
Terengganu 2 Selangor 1, Negeri Sembilan 2 T-Team 1. Terengganu menang agregat 4-1 manakala Negeri Sembilan menang agregat 6-3, Terengganu dan Negeri Sembilan enggan menyerah mudah apabila mempertahankan modal selesa masing-masing untuk gah layak ke final Piala Malaysia dengan menyambung rentetan kemenangan, malam tadi.

Sebagai anak jati Dungun Terengganu, semestinya akan aku sokong kaw! kaw! punya, haha... Peteh! Tranung! Peteh!...

Jaga 7 Sunnah Rasul

Wednesday, 28 September 2011 1 comments

"Cerdasnya orang yang beriman adalah, dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat, yang sekejap untuk hidup yang panjang. Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup. Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup. Kita jangan takut mati, jangan mencari mati, jangan lupakan mati, tapi rindukan mati. Kerana, mati adalah pintu berjumpa dengan Allah SWT. Mati bukanlah cerita dalam akhir hidup, tapi mati adalah awal cerita sebenarnya, maka sambutlah kematian dengan penuh ketakwaan.

Hendaknya kita selalu menjaga tujuh sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah: Pertama: Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Kedua: Membaca Al-Qur'an sebelum terbit matahari Alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur'an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Ketiga: Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

Keempat: Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Kelima: Jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Keenam: Jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, "Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah".

Ketujuh: Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah. Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir pula, oleh kerana itu setiap waktu harus selalu ada penghayatan dalam melaksanakan ibadah ritual dan ibadah ajaran Islam lainnya. Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat ditangkal sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang berpangkal pada materialisme dan hedonisme.

" wahai tuhan ku, aku tak layak ke syurgamu... namun tak pula aku sanggup ke nerakamu..., kami lah hamba yang mengharap belas darimu... Ya Allah jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa... ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami, dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia".

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Jom Baca Al-Qur'an

Monday, 26 September 2011 0 comments

Mengapa Kita Membaca Al-Quran, sedangkan kita tidak memahami sepenuhnya apa yang di baca? Ini adalah satu kisah yang sangat menarik. Semoga dengan cerita ini hati anda akan terbuka tentang membaca Al-Quran. Kisah ini dipetik daripada kisah yang ditulis dalam Bahasa Inggeris.

Ada seorang Atuk tua tinggal bersama cucu lelakinya di sebuah bukit di pendalaman. Setiap pagi Atuk bangun awal pagi duduk di meja makan dan membaca Al-Quran. Cucunya ingin menjadi seperti Atuk & meniru seberapa boleh akan bacaan yang dibaca oleh Atuknya. Pada suatu hari cucunya bertanya, ‘Atuk! saya cuba membaca Al-Quran macam Atuk baca tapi saya tak faham pun & jika saya faham sekali pun saya akan lupa sebaik sahaja saya menutupinya.

Apa bagusnya bila kita membaca Al-Quran?’
Sedang orang tua itu meletakkan arang batu ke dalam dapur pemanas badan, dengan
perlahan dia menoleh kepada cucunya sambil berkata,

‘Bawa guni arang batu ini ke sungai & isikan saya seguni air.’

Budak lelaki itu buat seperti apa yang disuruh, tetapi semua air itu membocor keluar sebelum dia sampai ke rumah. Orang tua itu ketawa & berkata, ‘Awak hendaklah berjalan lebih cepat untuk yang akan datang,’ Dan meminta cucunya ke sungai bersama dengan guni arang batu untuk cuba sekali lagi.

Kali ini budak lelaki itu berjalan lebih laju, sekali lagi guni itu kosong sebelum dia tiba ke rumah. Terlalu letih, dia memberitahu Atuknya bahawa mana mungkin untuk membawa air di dalam guni & dia pergi untuk mengambil baldi. Orang tua itu berkata, ‘ saya tidak mahu sebaldi air, saya mahu seguni air. Anda tidak cukup kuat mencubanya.’ Dan dia menuju ke pintu melihat cucunya mencuba lagi.

Pada ketika itu, budak lelaki itu sudah tahu bahawa tidak mungkin dapat membawa air di dalam guni hingga ke rumah, tetapi untuk tidak menunjukkan apa-apa reaksi kepada Atuknya dia berlari seberapa laju yang dia boleh, semua air yang di bawa masih membocor keluar sebelum dia sampai ke rumah.

Budak lelaki itu sekali lagi pergi ke sungai & berlari secepat mungkin dengan seguni air, tetapi apabila sampai kepada Atuknya, guni tersebut sekali lagi kosong. Meletihkan, katanya,’ tengok Atuk, tak guna!’ ‘ Jadi anda fikir ianya tidak berguna?’ Orang tua itu berkata,’ tengok guni itu.’

Budak lelaki itu melihat akan guni tersebut & buat kali pertamanya dia sedar bahawa guni tersebut sudah berubah. Ia telah bertukar daripada guni lama yang kotor bekas arang batu menjadi begitu bersih, luar & dalam. ‘Cucuku, itulah yang akan berlaku jika anda membaca Al-Quran. Anda mungkin tidak faham ataupun ingat kesemuanya, tetapi apabila anda membacanya, anda akan berubah dengan sedirinya, dalaman & luaran. Itulah kurniaan Allah s.w.t. dalam kehidupan kita.

"Al-Qur'an ini adalah pedoman bagi manusia, petunjuk & rahmat bagi kaum yang meyakini". (Al- Jasiyah, 45:20)

Jangan Jemu Cium Anak

Monday, 19 September 2011 2 comments

Pada sesiapa yang ada anak tu, ciumlah anak jangan jemu...never realized that cium anak has tremendous pahala towards the parents. Yang tak de anak tu, cepat-cepatla buat anak, yang belum kawin tu cepat-cepatla kawin…..boleh buat anak. Yang belum ramai anak tu, cepat-cepat la ramaikan anak……

Keistimewaan yang bakal diperoleh apabila anak-anak anda boleh digelar kanak-kanak atau kupu-kupu syurga. Barangsiapa yang mengembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan api neraka ke atas tubuhnya.

Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak (Sesungguhnya Rasulullah teramat menyukai kanak-kanak).

Barangsiapa keluar ke pekan Muslim dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di Akhirat kelak. Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dan ilmu agama. Barangsiapa memuliakan anak-anaknya dalam keadaan jahil dia turut menanggung tiap-tiap dosa yang dilakukan oleh anaknya itu dan barangsiapa membekalkan anaknya itu turut diperolehinya.

Aqrak pernah terlihat Nabi SAW mencium cucu baginda Hassan. Aqrak berkata; "Anakku sepuluh orang banyaknya, namun tiada seorang pun yang pernah aku cium.." Sabda Nabi SAW; "Orang yang tidak menyayangi tidak pula akan disayangi."

Barangsiapa ke pasar dan membeli sesuatu barang untuk ahli keluarganya dan dia memikulnya ke rumah; pahalanya seperti dia memikul sedekah untuk orang yang sangat berhajat. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

Seorang lelaki bertanya; "Ya Rasulullah, kepada siapakah harus aku berbakti? " Jawab baginda; "Berbaktilah kepada ibu bapamu." Kata lelaki itu lagi; "Ibu bapaku sudah tiada lagi." Sabda Nabi SAW; "Kalau begitu berbaktilah kepada anakmu, ibubapa berhak terhadap dirimu dan anakmu pula berhak ke atas dirimu."

Wallahualam bissawab

Blog Glopac

Suami Hebat

Tuesday, 13 September 2011 0 comments

Prof. Dr. Baltaji dalam bukunya "Fiqh al-Mar'ah" menjelaskan, ada 10 sifat suami yang hebat.

1. Imam Solat. Suami yang mampu menjadi imam dalam solat adalah amat jelas mampu memimpin rumah tangganya.
2. Mengajarkan ilmu-ilmu agama.
3. Suami yang matang.
4. Bertanggung jawab.
5. Suami yang ‘independent’.
6. Mempunyai prinsip dan pendirian yang jelas.
7. Melindungi anak dan isterinya.
8. Jadilah suami serba boleh.
9. Boleh membaca al-Quran.
10. Disenangi oleh orang sekelilingnya.

Semoga kita tergolong dalam lingkungan suami-suami yang hebat atau memiliki suami yang hebat. Kalu belum cukup jom kita usahakan...


sumber : Ustaz Izhar Arif (UKM/Mursyid Imam Muda)

Salam Aidilfitri

Saturday, 27 August 2011 0 comments

bulan ramadhan hampir kepenghujung
hari lebaran bakal menjelma
tangan dihulur jari sepuluh disusun
mohon kemaafan silap dan dosa dari semua

malam al qadhar dicari semua orang
jumpa sekali amalan seribu tahun
sempena hari raya bakal menjelang
termakan terminum harap dihalalkan

sempena hari lebaran yang bakal menjelma,
saya sekeluarga disempatan ini menyusun jari
menghulur kedua belah tangan buat semua.
segala dosa dan kesalahan mohon dimaafi
samada secara sedar atau sebaliknya..

terima kasih

'Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Semua...'


Info Produk Glopac

Wednesday, 24 August 2011 0 comments

GB5000-Mineral, RM78.00 

SAE 20W-50 API SM-CF
GB 5000 adalah minyak enjin mineral dikhaskan istimewa untuk menyediakan perlindungan maksima untuk kereta penumpang terbaru dan kenderaan berprestasi tinggi. Ia mengandungi detergen berkualiti tinggi, anti-oksida dan anti karat.

Sesuai untuk:
-Semua pemilik kenderaan penumpang baru.
-kenderaan ringan komersial.
-kereta berprestasi tinggi dengan enjin turbo.
-Enjin motosikal 4 lejang.
-Kereta terbaru buatan Eropah, US dan Jepun.
-Enjin penjana mudahalih.

Manfaat:
-Tahap tertinggi dalam perlindungan enjin.
-Halangan yang tinggi untuk kepekatan minyak.
-Memanjangkan jangka hayat enjin.
-Jimatkan petrol dan sesuai untuk engin berkuasa rendah.
-Halangan yang tinggi untuk teroksida.
-Kebolehupayaan beroperasi walau dalam suhu rendah.

GB7000-Semi Synthetic Lubricant, RM108.00   

SAE 10W-40 API SM-CF
GB 7000 adalah pelincir separuh sintetik dihasilkan menggunakan teknologi molekul tambahan terkini menepati spesifikasi API SM/CF antarabangsa.Ia di formulasi eklusif untuk prestasi penghantaran dan kelancaran terhebat dalam pemanduan. Gred kelikatan 10W-40 menghasilkan penjimatan minyak yang maksimum dan tahan lama.

Sesuai untuk:
-Semua pemilik kenderaan penumpang baru.
-kenderaan ringan komersial.
-kereta berprestasi tinggi dengan enjin turbo.
-Enjin motosikal 4 lejang.
-Kereta terbaru buatan Eropah, US dan Jepun.

Manfaat:
-Tahap tertinggi dalam perlindungan kehausan semua enjin.
-Halangan yang tinggi untuk kepekatan minyak.
-Memanjangkan jangka hayat enjin.
-Sesuai untuk engin berkuasa rendah.
-Halangan yang tinggi untuk teroksida.
-Kebolehupayaan beroperasi walau dalam suhu rendah.

GB9000-Fully Synthetic Lubricant, RM216.00   

SAE 5W-40 API SM-CF
GB 9000 adalah pelincir sintetik sepenuhnya menggunakan teknologi molekul tambahan menepati spesifikasi API SM/CF antarabangsa.Gred kelikatan 5W-40 menghasilkan penjimatan minyak yang maksimum dan tahan lama.

Sesuai untuk:
-Semua pemilik kenderaan penumpang baru.
-kenderaan ringan komersial.
-kereta berprestasi tinggi dengan enjin turbo.
-Enjin motosikal 4 lejang.
-Kereta terbaru buatan Eropah, US dan Jepun.

Manfaat:
-Tahap tertinggi dalam perlindungan kehausan enjin.
-Enjin sangat senyap dan lancar.
-Halangan yang tinggi untuk teroksida.
-Kebolehupayaan beroperasi walau dalam suhu rendah.

DIESEL KING-Semi Synthetic Lubricant, RM138.00   

SAE 20WW-50 API CF-4/SG
DIESEL KING adalah minyak enjin diesel semi sintetik diformulasi khas untuk kegunaan trak komersial tugas berat, mesin pembinaan, bas, enjin marin, trak ringan, kenderaan luar jalan. Gred kelikatan SAE 20WW/50 dihasilkan sebagai minyak CF-4/SG klasifikasi API servis untuk kegunaan jentera berat dikebanyakan negara Eropah, US dan Jepun.

Ia mengandungi aditif istimewa untuk kelancaran operasi enjin dan perlindungan jangka hayat enjin. Ia juga anti-oksida dan anti karat.

Selepas 3x Penggunaan Minyak Glopac

Tuesday, 23 August 2011 1 comments

Perbezaan Minyak Glopac & Minyak Lain

0 comments



Kelebihan Glopac

Thursday, 4 August 2011 1 comments

Glopac - One Heart One Family: Teknologi penjimatan minyak yang terkini, kestabilan terhadap haba yang tinggi, prestasi yang bagus pada suhu yang tinggi dan juga pada suhu rendah, kestabilan terhadap tindakan kimia, kadar evaporasi yang rendah, tahan terhadap oksidasi, suhu tinggi dan masalah "sludging". Kurang kehausan untuk operasi enjin yang effisien, jangka hayat yang panjang dapat menjimatkan kos dan mesra alam sekitar.

Lancar, berkuasa, jimat Petrol Sehingga 30%, Produk diinsuranskan sehingga RM3 juta, enjin anda dilindungi sepenuhnya jika berlaku kerosakan disebabkan penggunaan produk ini & PERCUMA insurans kemalangan diri (PA) bernilai RM10,000 hingga RM200,000 untuk pembelian minyak enjin GB7000, GB9000 & DIESEL KING.

Islam Itu Rahmat

Wednesday, 3 August 2011 0 comments

Kata Zaid bin Thabit: “Kami bersahur bersama Rasulullah, kemudian terus pergi untuk bersolat (Subuh)”. Anas bin Malik bertanya beliau: “Berapa lama antara sahur azan dan sahur tersebut?”. Jawab Zaid: “Kadar 50 ayat (al-Quran)”. (Muttafaqun alaih)

Hadis Nabi saw bermaksud: “Apabila salah seorang daripada kamu mendengar azan sementara piring sudah di tangan, janganlah piring itu diletakkan sehingga ia menunaikan hajatnya.” (Riwayat Al-Hakim)

Ahli fiqh berhujah untuk kita habiskan makanan yang sudah di tangan... maksudnya, sedang kita meneguk air, kemudian azan, maka kita terus habiskan air tersebut tanpa henti. Begitu juga makanan di dalam mulut ketika terdengar azan subuh.

Berdasarkan hadis, kita digalakkan bersahur dengan tamar. Nabi s.a.w bersabda:
“Sebaik-baik sahur orang mukmin ialah tamar”. (Riwayat Abu Daud, Ibn Hibban dan Al-Baihaqi, sanadnya sahih).

Maka dengan ini, kita bukan sahaja digalakkan berbuka puasa dengan tamar, kita juga digalakkan untuk bersahur dengan tamar. Maka, ambillah sekurang-kurangnya sebiji tamar semasa bersahur semoga mendapat pahala tambahan.

USTAZ AHMAD FIRDAUS ISMAIL
UiTM Kampus Dungun Trg.

Selamat Menyambut Ramadhan

Monday, 1 August 2011 0 comments

Dikesempatan pagi yang mulia ini saya ingin mungucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak 1432 Hijrah. Sekarang ini kita berada pada hari pertama bulan mulia, bulan yang dirindui, bulan yang dibuat janji untuk mentaati Allah sebanyak-banyaknya, bulan yang amat sesuai untuk kita menambah bekalan serta mengharap keredhoan Allah.

Ramadhon merupakan penghulu segala bulan, ia adalah bulan yang dipenuhi dan dilimpahi dengan segala keharmonian. Di dalamnya terdapat satu malam yang terlebih baik dari seribu bulan iaitu malam lailatul qodar yang dinantikan. Ramadhon adalah bulan penyucian jiwa dari kesalahan dan dosa-dosa, bulan yang penuh keberkatan, bulan yang awalnya rahmat, pertengahannya pengampunan dan akhirnya selamat dari

Ramadhan Menjelma Lagi

Wednesday, 27 July 2011 0 comments

4 hari lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan, bulan mulia, bulan penghulu segala bulan, bulan yang dilimpahi dengan kebahagiaan dan kasih sayang. Ramadhan yang pada Nya terdapat satu malam yang sungguh agung yang lebih baik dari seribu bulan, ramadhan juga merupakan bulan untuk seseorang mensuci hati daripada kekotoran maksiat serta kealpaan, ianya merupakan bulan berkat, bulan yang awalnya rahmat pertengahanya pengampunan dan akhirnya selamat dari api neraka.

Ramadhan bulan ibadah, bulan kebajikan, bulan al-quran.. bukan bulan untuk makan dan minum secara bermewah , bukan bulan untuk bersantai, bukan untuk tidur, bukan untuk berperap tanpa melakukan sebarang kerja ibadah.. bahkan ianya merupakan bulan zuhud yakni menyekat nafsu daripada mendapat kemewahan dan keseronokan berlebihan.

Tanamkanlah azam dalam hati, kita ingin mengikuti jejak langkah nabi Muhammad yang pernah melalui ranjau berduri selama dua bulan dapur rumahnya tidak berasap kerana ketiadaan makanan. Baginda pada hari kebisaanya hanya makan sembilan suapan pada pagi dan Sembilan suapan pada petangya, itu sahaja.. tidak lebih dari itu.., ingatlah firman Allah yang bermaksud: “tiadalah kehidupan dunia ini kecuali hanyalah keseronokan yang tipu daya”.

Janganlah kita sibukan diri kita dengan memikirkan ‘makanan apa yang hendak dimakan waktu berbuka..’, bahkan fikirkanlah ‘masjid manakah atau surau manakah bakal kita hadir untuk mendengar syarahan agama dan solat tarawih,marilah kita sama-sama saling nasihat menasihati sesame kita agar meninggalkan sikap bermewah-mewah kerana makan secara bermewah dengan hidangan lauk yang melebihi dua atau tiga masakan setiap hari adalah perbuatan yang tiada kebakaikannya malah bertentangan dengan dengan cara hidup para nabi, sebagaimana dinyatakan dalam satu hadis yang bermaksud

Testimonial Diesel King

Sunday, 24 July 2011 0 comments

Meningkatkan kuasa dan prestasi enjin,
Mengurangkan asap,
Menjimatkan minyak dan kos serta mesra alam,
Meningkatkan hayat enjin.

GLOPAC participate in MAM Rally Sprint Series 2009 final stage on Astro channel 811

Wednesday, 29 June 2011 0 comments

GLOPAC lubricant supports racing cars.
High Performance Engine Oil

Fuel Saving and More Power for Corporate User

0 comments

Fuel Saver GLOPAC Lubricant S8 Auto testimonial

Thursday, 23 June 2011 0 comments

Terengganu Menang Piala FA

Sunday, 12 June 2011 1 comments

Assalamu'alaikum semua... sebagai anak jati Terengganu, semestinya aku bangga Terengganu menjuarai Piala FA selepas menewaskan Kelantan 2-1 pada final di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

Gol kemenangan Terengganu dijaringkan Ahmad Nordin Alias pada minit ke-109 selepas permainan berlarutan dalam masa tambahan.

Perlawanan sebelum itu terikat 1-1 dengan Kelantan mendahului menerusi gol Mohd Nurul Azwan Roya pada minit ke-79 sebelum gol sendiri oleh Mohd Daudsu Jamaluddin pada masa kecederaan membolehkan Terengganu menyamakan kedudukan.

GanUUUU MenanGGGG... Yeahhhh Yeahhhh MenanGGGG

Mohd Rizal Wahid(Racer) Testimonial

Tuesday, 31 May 2011 0 comments


Glopac - One Heart One Family: Teknologi penjimatan minyak yang terkini, kestabilan terhadap haba yang tinggi, prestasi yang bagus pada suhu yang tinggi dan juga pada suhu rendah, kestabilan terhadap tindakan kimia, kadar evaporasi yang rendah, tahan terhadap oksidasi, suhu tinggi dan masalah "sludging". Kurang kehausan untuk operasi enjin yang effisien, jangka hayat yang panjang dapat menjimatkan kos dan mesra alam sekitar.
Lancar, berkuasa, jimat Petrol Sehingga 30%, Produk diinsuranskan sehingga RM3 juta, enjin anda dilindungi sepenuhnya jika berlaku kerosakan disebabkan penggunaan produk ini & PERCUMA insurans kemalangan diri (PA) bernilai RM10,000 hingga RM200,000 untuk pembelian minyak enjin GB7000, GB9000 & DIESEL KING.

Rally X - Glopac Team

0 comments

Fuel Saving Prove By Public GLOPAC The Saving Lubricant

0 comments

GB Nano Vitamin Untuk Kereta Anda

0 comments

Demo Glopac 2

0 comments

Testimonial Sg. Besar

Thursday, 26 May 2011 0 comments



*Lancar
*Berkuasa
*Jimat minyak sehingga 30%
*Produk diinsuranskan sehingga RM3 juta, enjin anda dilindungi sepenuhnya jika berlaku kerosakan disebabkan penggunaan produk ini
*PERCUMA insurans kemalangan diri (PA) bernilai RM 10,000 untuk pembelian minyak enjin GB7000, GB9000 dan DIESEL KING.

Jenis Minyak Glopac

Monday, 9 May 2011 0 comments





GB5000 Minyak Pelincir Galian SAE 20W-50 API SM/CF = RM78.00 






GB7000 Minyak Pelincir Semi-Syntetik SAE 10W-40 API SM/CF = RM108.00 






GB9000 Minyak Pelincir Syntetik SAE 5W-40 API SM/CF = RM216.00






DIESEL KING Minyak Pelincir Semi-Syntetik SAE 20W-50 API CF-4/SG = RM138.00

Introduction To Glopac Engine Oil

Monday, 2 May 2011 1 comments

Glopac’s specially formulated oil contains special additives that will bond to the metal surface of your engine on a molecular level. To make the metal surface super slick , the addictives fill in the micro-pores present there and can penetrate as much as 5 microns of the metal surface. Friction and heat will be reduced tremendously. As a result, less energy is needed to keep parts moving. Both engine heat and fuel consumption will be greatly reduced. Your car, however will experience greater acceleration and

GB Nano Engine Multivitamin

Thursday, 28 April 2011 0 comments

Multivitamin Untuk Enjin

Adakah kereta 2,000cc* anda mempunyai kuasa sebenar? Ataupun kereta anda berfungsi seperti kereta yang anda baru beli?

Kurang tenaga, makan minyak dan enjin yang bising, yang mana pakar kereta namakan sebagai "kelemahan tenaga dalaman" merupakan masalah yang biasa dihadapi oleh pemilik kereta apabila kereta sudah lama. "Kelemahan tenaga dalaman" untuk enjin kereta adalah disebabkan oleh penyelengaraan yang tidak betul, kadar geseran dan kehausan yang tinggi dan cara pemanduan yang lasak.

Kebanyakan pemilik kereta mengidamkan prestasi enjin kereta yang lebih lancar dan bertenaga tetapi gagal mencapai tujuan ini.

GB Nano dirumus khas

Product Testimonial

0 comments

Klik pada rajah untuk mendapatkan gambaran lebih jelas dan kemudian zoom gambarajah tersebut.

En. Sadi (Sg. Besar)
Saya selalu ulang-alik ke Thailand, minyak pelincir Glopac membantu saya menjimatkan petrol.

En. Sakulu Hari (Sg. Besar)
Saya tidak rasa risau untuk memperkenalkan Glopac kepada kawan-kawan saya kerana sayalah contoh pengguna yang bijak.

En. Misroh (Sg. Besar)
Kereta saya yang berusia 20 tahun sekarang menjadi lebih senyap, berkuasa dan jimat minyak petrol.

En. Tarmizi (Selangor)
Kawan-kawan saya berulang kali membeli dengan saya kerana

Produk Glopac: Fuel Saving Engine Oil

0 comments

Klik pada rajah untuk mendapatkan gambaran lebih jelas dan kemudian zoom gambarajah tersebut.

Kenapa Pilih Minyak Pelincir Glopac?

Thursday, 14 April 2011 0 comments

Teknologi penjimatan minyak yang terkini.
Kestabilan terhadap haba yang tinggi.
Prestasi yang bagus pada suhu yang tinggi dan juga pada suhu rendah.
Kestabilan terhadap tindakan kimia.
Kadar evaporasi yang rendah.
Tahan terhadap oksidasi, suhu tinggi dan masalah "sludging"
Kurang kehausan untuk operasi enjin yang effisien.
Jangka hayat yang panjang dapat menjimatkan kos dan mesra alam sekitar.

Jimat Petrol Sehingga 30%...
Percuma Insuran Kemalangan Peribadi (PA) Nilai PA dari RM10,000 hingga RM200,000 Tertakluk kepada syarat-syarat...
Insuran Liabiliti Produk: RM3,000,000.00...

Jenis:
1)GB5000 Minyak Pelincir Galian SAE 20W-50 API SM/CF = RM78.00
2)GB7000 Minyak Pelincir Semi-Syntetik SAE 10W-40 API SM/CF = RM108.00
3)GB9000 Minyak Pelincir Syntetik SAE 5W-40 API SM/CF = RM216.00
4)DIESEL KING Minyak Pelincir Semi-Syntetik SAE 20W-50 API CF-4/SG = RM138.00
5)GB NANO Engine Multivitamin 150ml = RM25.00
* Meningkatkan kuasa dan prestasi enjin.
* Menjimatkan penggunaan minyak.
* Mengurangkan deposit karbon.
* Mengurangkan kehausan dan geseran.
* Enjin yang lebih sejuk dan senang dihidupkan.
* Membersihkan injector, palam pencucuh, karburetor, saluran dan pam minyak.
* Meningkatkan hayat enjin, injector dan pam minyak.
* Mengurangkan asap dan pencemaran alam sekitar.
* Penggunaan: Campurkan 5ml GB Nano untuk setiap 10 liter Petrol/Disel. Contoh: Campurkan 25ml GB Nano untuk 50 liter Petrol/Disel.

Demo Glopac

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chat

Followers

Follow by Email

Comments

Profile

My photo
Dungun, Terengganu, Malaysia
Kami peniaga dibenarkan Glopac dari Dungun Terengganu.Kami dapati ianya menyeronokkan & satu sumber yang baik dari segi pendapatan serta kebaikan pelancaran enjin kereta,ikuti kami untuk berkongsi cerita bersama Glopac.Hubungi: Wary 013-9010114 / Hazamin 013-9025033
 
Glopac - One Heart One Family © 2011 | Designed by RumahDijual, in collaboration with Online Casino, Uncharted 3 and MW3 Forum